Tlačové správy

Väčšina internetových Slovákov má televíziu pripojenú na internet. Čo znamená pojem HbbTV, ale zatiaľ väčšinou nevedia

Väčšina internetových Slovákov má televíziu pripojenú na internet. Čo znamená pojem HbbTV, ale zatiaľ väčšinou nevedia

  • Nielsen Admosphere Slovakia

S pojmom HbbTV čiže hybridnou televíziou sa slovenský televízni divák už mohol stetnúť, keďže už skoro dve tretiny internetových užívateľov majú svoju televíziu pripojenú na internet. Čo o HbbTV ale Slováci vedia a ako k nej pristupujú? To zisťoval výskum spoločnosti Nielsen Admosphere, ktorý sa uskutočnil na vzorke tisíc respondentov starších ako 15 rokov z internetovej populácie Slovenského národného panelu.

Celá správa

Pri sledovaní televízie Slováci najčastejšie surfujú na internete alebo prehliadajú sociálne siete

Pri sledovaní televízie Slováci najčastejšie surfujú na internete alebo prehliadajú sociálne siete

  • Nielsen Admosphere Slovakia

Medzi najčastejšie činnosti, ktorým sa internetoví Slováci zvládajú venovať popri sledovaní televízie, patrí surfovanie na internete, na druhom mieste je prehliadanie sociálnych sietí. Najčastejšie používaným zariadením popri televízií je potom smartphone a počítač. Ukázal to aktuálny výskum Nielsen Admosphere Slovakia realizovaný na vzorke päťsto respondentov z aktívnej internetovej populácie staršej ako 15 rokov zo Slovenského národného panelu.

Celá správa

Influencerov sledujú Slováci hlavne na Facebooku. Najčastejšie len zo zvedavosti alebo kvôli pekným fotkám

Influencerov sledujú Slováci hlavne na Facebooku. Najčastejšie len zo zvedavosti alebo kvôli pekným fotkám

  • Nielsen Admosphere Slovakia

O súčasnej dobe by sa v určitom kontexte dalo hovoriť ako o „dobe influencerov“. Takéto vplyvné, inšpiratívne osobnosti sa často vyznačují napríklad vysokou aktivitou na sociálnych sieťach – a na Slovensku ich podľa najnovšieho výskumu spoločnosti Nielsen Admosphere Slovakia ľudia najčastejšie sledujú na Facebooku. Tí, ktorých influenceri zaujímajú, ich sledujú najmä zo zvedavosti, ale tiež napríklad preto, že sa im páči, aké zdieľajú fotky. Najväčsiu kritiku od opýtaných tieto osobnosti dostávajú za príspevky, z ktorých je zjavné, že sa jedná o reklamu. Tohto výskumu sa zúčastnilo päťsto respondentov z internetovej populácie Slovenského národného panela starších ako 15 rokov.

Celá správa

Handmade výrobky sú medzi Slovákmi obľúbené, hlavne doplnky do domácnosti a dekorácie

Handmade výrobky sú medzi Slovákmi obľúbené, hlavne doplnky do domácnosti a dekorácie

  • Nielsen Admosphere Slovakia

Až 9 z 10 Slovákov má rado takzvané handmade výrobky, teda ručne vyrábané výrobky. Len malé percento ľudí ich však kupuje pravidelne. K najobľúbenejším typom handmade výrobkov patria doplnky do domácnosti a dekorácie. Najčastejším miestom, kde si ručne vyrábané výrobky Slováci kupujú, sú trhy a festivaly – preferujú teda skôr osobný nákup pred kúpou online. Vychádza to z aktuálneho výskumu spoločnosti Nielsen Admosphere Slovakia, ktorého sa zúčastnilo päťsto respondentov z internetovej populácie Slovenského národného panelu starších ako 15 rokov.

Celá správa

Hudobné festivaly v súčasnosti navštevuje necelá pätina ľudí

Hudobné festivaly v súčasnosti navštevuje necelá pätina ľudí

  • Nielsen Admosphere Slovakia

Hudobné festivaly sú pre veľa ľudí jedným zo symbolov leta. Zo slovenskej internetovej populácie ich v súčasnosti navštevuje necelá pätina ľudí a viac ako tretina na ne jazdila aspoň v minulosti. Z hudobných festivalov sú medzi ľudmi najznámejšie Pohoda alebo Top Fest. Akým typom takýchto akcií dávajú prednosť, alebo kde sa o nich najčastejšie dozvedajú – aj takéto otázky zisťoval aktuálny prieskum spoločnosti Nielsen Admosphere Slovakia. Zúčastnilo sa ho päťsto respondentov zo Slovenského národného panelu starších ako 15 rokov.

Celá správa

Horoskopy čítajú takmer tri štvrtiny respondentov, verí im necelá tretina

Horoskopy čítajú takmer tri štvrtiny respondentov, verí im necelá tretina

  • Nielsen Admosphere Slovakia

Necelá tretina internetovej populácie dôveruje horoskopom, viac im veria ženy ako muži. Aspoň občas pritom čítajú tieto „predpovede budúcnosti“ necelé tri štvrtiny ľudí. Iba 5 % opýtaných uviedla, že charakteristiky pripisované ich znameniu nezodpovedajú ich charakterovým vlastnostiam. Informácie zisťovala výskumná agentúra Nielsen Admosphere Slovakia na vzorke päťsto respondentov z internetovej populácie staršej ako 15 rokov.

Celá správa

Stránka: 1/28