Tlačové správy

GDPR sa nás najviac dotýka v kyberpriestore, najmä v mailových newsletteroch a na webových stránkach

GDPR sa nás najviac dotýka v kyberpriestore, najmä v mailových newsletteroch a na webových stránkach

  • Nielsen Admosphere Slovakia

Viac ako tri štvrtiny opýtaných počuli o GDPR, novom nariadení Evropskej únie o ochrane osobných údajov, ktoré nedávno vstúpilo do platnosti. Najviac sa ich táto téma dotýka v kyberpriestore. Zistil to výzkum spoločnosti Nielsen Admosphere, ktorý sa uskutočnil na vzorke päťsto respondentov starších ako 15 rokov z internetovej populácie Slovenského národného panelu.

Celá správa

Väčšina internetových Slovákov má televíziu pripojenú na internet. Čo znamená pojem HbbTV, ale zatiaľ väčšinou nevedia

Väčšina internetových Slovákov má televíziu pripojenú na internet. Čo znamená pojem HbbTV, ale zatiaľ väčšinou nevedia

  • Nielsen Admosphere Slovakia

S pojmom HbbTV čiže hybridnou televíziou sa slovenský televízni divák už mohol stetnúť, keďže už skoro dve tretiny internetových užívateľov majú svoju televíziu pripojenú na internet. Čo o HbbTV ale Slováci vedia a ako k nej pristupujú? To zisťoval výskum spoločnosti Nielsen Admosphere, ktorý sa uskutočnil na vzorke tisíc respondentov starších ako 15 rokov z internetovej populácie Slovenského národného panelu.

Celá správa

Pri sledovaní televízie Slováci najčastejšie surfujú na internete alebo prehliadajú sociálne siete

Pri sledovaní televízie Slováci najčastejšie surfujú na internete alebo prehliadajú sociálne siete

  • Nielsen Admosphere Slovakia

Medzi najčastejšie činnosti, ktorým sa internetoví Slováci zvládajú venovať popri sledovaní televízie, patrí surfovanie na internete, na druhom mieste je prehliadanie sociálnych sietí. Najčastejšie používaným zariadením popri televízií je potom smartphone a počítač. Ukázal to aktuálny výskum Nielsen Admosphere Slovakia realizovaný na vzorke päťsto respondentov z aktívnej internetovej populácie staršej ako 15 rokov zo Slovenského národného panelu.

Celá správa

Influencerov sledujú Slováci hlavne na Facebooku. Najčastejšie len zo zvedavosti alebo kvôli pekným fotkám

Influencerov sledujú Slováci hlavne na Facebooku. Najčastejšie len zo zvedavosti alebo kvôli pekným fotkám

  • Nielsen Admosphere Slovakia

O súčasnej dobe by sa v určitom kontexte dalo hovoriť ako o „dobe influencerov“. Takéto vplyvné, inšpiratívne osobnosti sa často vyznačují napríklad vysokou aktivitou na sociálnych sieťach – a na Slovensku ich podľa najnovšieho výskumu spoločnosti Nielsen Admosphere Slovakia ľudia najčastejšie sledujú na Facebooku. Tí, ktorých influenceri zaujímajú, ich sledujú najmä zo zvedavosti, ale tiež napríklad preto, že sa im páči, aké zdieľajú fotky. Najväčsiu kritiku od opýtaných tieto osobnosti dostávajú za príspevky, z ktorých je zjavné, že sa jedná o reklamu. Tohto výskumu sa zúčastnilo päťsto respondentov z internetovej populácie Slovenského národného panela starších ako 15 rokov.

Celá správa

Handmade výrobky sú medzi Slovákmi obľúbené, hlavne doplnky do domácnosti a dekorácie

Handmade výrobky sú medzi Slovákmi obľúbené, hlavne doplnky do domácnosti a dekorácie

  • Nielsen Admosphere Slovakia

Až 9 z 10 Slovákov má rado takzvané handmade výrobky, teda ručne vyrábané výrobky. Len malé percento ľudí ich však kupuje pravidelne. K najobľúbenejším typom handmade výrobkov patria doplnky do domácnosti a dekorácie. Najčastejším miestom, kde si ručne vyrábané výrobky Slováci kupujú, sú trhy a festivaly – preferujú teda skôr osobný nákup pred kúpou online. Vychádza to z aktuálneho výskumu spoločnosti Nielsen Admosphere Slovakia, ktorého sa zúčastnilo päťsto respondentov z internetovej populácie Slovenského národného panelu starších ako 15 rokov.

Celá správa

Stránka: 1/28