Tlačové správy

Len necelá tretina Slovákov sa zaujíma o výtvarné umenie

Len necelá tretina Slovákov sa zaujíma o výtvarné umenie

  • Nielsen Admosphere Slovakia

Podľa výskumu prevláda na Slovensku záujem o umenie skôr u žien, mladších ročníkov a ľudí s vyšším vzdelaním. O niečo viac ako štvrtina si plánuje v nasledujúcom roku nejaké dielo kúpiť – a to predovšetkým ako dekoráciu, ale aj pre potešenie. Takmer tretina z nich taktiež zakúpi umelecké dielo ako dar. Preferovaným miestom pre nákup umenia je pre takmer polovicu respondentov kamenný obchod, 42 % by ale zvolilo aj e-shop. Pokiaľ ide o konkrétne formy umenia, najviac ľudí zvažuje kúpu maľby alebo úžitkového designového predmetu.

Celá správa

Výskum: Takmer jedna pätina Slovákov vôbec nepoužíva kozmetiku s ochranným faktorom proti slnku (SPF)

Výskum: Takmer jedna pätina Slovákov vôbec nepoužíva kozmetiku s ochranným faktorom proti slnku (SPF)

  • Nielsen Admosphere Slovakia

Len dve pätiny Slovákov sa pravidelne natiera ochrannými prípravkami proti slnku. Rovnaké percento kozmetiku s ochranným faktorom SPF používa len občas alebo výnimočne a 19 % tieto prípravky dokonca nepoužíva vôbec. Pri tých, ktorí ju používajú, potom pri nákupe týchto prípravkov rozhoduje predovšetkým výška ochranného faktora a taktiež cena. Slováci najviac preferujú opaľovacie prostriedky vo forme spreja.

Celá správa

Dve tretiny internetových Slovákov sledujú influencerov na sociálnych sieťach, skoro štvrtina niekedy vyskúšala propagovaný produkt

Dve tretiny internetových Slovákov sledujú influencerov na sociálnych sieťach, skoro štvrtina niekedy vyskúšala propagovaný produkt

  • Nielsen Admosphere Slovakia

Influencerov a známe osobnosti na sociálnych sieťach sledujú internetoví Slováci naprieč generáciami. Najčastejším dôvodom je číra zvedavosť, ďalej taktiež to, že sa tieto osobnosti vyjadrujú k témam, o ktoré sa respondenti zaujímajú. Tretina Slovákov aktívnych na internete si na základe podnetu z profilu sledovaných osobností vyhľadala viac informácií o spomínanej téme, necelá štvrtina vyskúšala alebo zakúpila niektorý influencerom spomínaný výrobok. Rovnaký podiel respondentov si vyhľadalo o propagovanom produkte viac informácií.

Celá správa

Tému spojenú s klimatickými zmenami považuje za dôležitú 9 z 10 Slovákov

Tému spojenú s klimatickými zmenami považuje za dôležitú 9 z 10 Slovákov

  • Nielsen Admosphere Slovakia

Dňa 22. apríla sa každý rok oslavuje Deň Zeme, ktorý celosvetovo pripomína dôležitosť tém, ako je ochrana životného prostredia alebo zmena klímy. Ani Slovákom nie je tento sviatok cudzí: podľa aktuálneho výskumu Nielsen Admosphere Slovakia o ňom počuli už viac než štyri pätiny internetovej populácie. Téma klimatickej krízy a dopadov zmien s ním spojených na Slovensku rieši tiež iniciatíva #klímaťapotrebuje – a jej tému považuje za dôležitú 88 % opýtaných. A o tom, že sú Slováci všeobecne uvedomelí v oblasti ochrany životného prostredia, hovoria taktiež ich odpovede na otázky týkajúce sa minimalizácie odpadu: deväť z desiatich respondentov sa o to aktívne snaží, a to najčastejšie tak, že triedia odpad alebo si nosia na nákup vlastné tašky.

Celá správa

Každý štvrtý internetový Slovák sa zapojil do nejakej novoročnej výzvy

Každý štvrtý internetový Slovák sa zapojil do nejakej novoročnej výzvy

  • Nielsen Admosphere Slovakia

Jedna štvrtina Slovákov aktívnych na internete sa zapojila do nejakej novoročnej výzvy/challenge, teda cielenej aktivity, ktorej sa obvykle ľudia zvyknú venovať na začiatku nového roka po dobu jedného mesiaca alebo aj dlhšie. Dve pätiny zo Slovákov zapojených do nejakých challenge volili výzvy v oblasti zdravého stravovania, tretina sa zapojila do fitness alebo chudnúcich výziev.

Celá správa

Stránka: 1/35